Wtorek, 12 Grudnia 2017, Ilość odwiedzin:
Aktualności Zarząd 1% podatku Kontakt Wszystko o ADHD Projekty Zapytania ofertowe Konferencje Galerie Terapie dla dzieci Warsztaty dla dobrych rodziców Szkolenia Rekomendujemy Wspierają nas Przyjaciel Tygryska Do sponsorów Polityka Plików Cookies. Prasa o ADHD
mecenat

 

   

 


 

 

 

 

współpraca
Aktualności
Konferencja: ADHD, FAS, zaburzenia integracji sensorycznej – podobne trudności szkolne i wychowawcze ale różne rozpoznania

Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci

z Nadpobudliwością Psychoruchową 

zaprasza na: 

XII Podkarpacką Konferencję Szkoleniową

 

"ADHD, FAS, zaburzenia integracji sensorycznej

– podobne trudności szkolne i wychowawcze

ale różne rozpoznania"

 

w dniach 8 -9  grudnia 2017 r.

 

Dzień I

 Konferencja 8 grudnia 2017

 

miejsce: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania

ul. Sucharskiego 2, 35-225 Rzeszów (Klub IQ)

 

 

1.

08:15 – 09:00

Rejestracja uczestników

2.

09:00 – 09:15

Uroczyste rozpoczęcie konferencji, przywitanie zaproszonych gości przez Zarząd Stowarzyszenia

3.

09:15 – 10:15

Diagnoza, leczenie, psychoterapia, rehabilitacja – jak pomóc swojemu dziecku z problemami rozwojowymi. - dr n. med. Artur Kołakowski (specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży)

4.

10:15 – 10:45

ADHD  w zmieniającej się rzeczywistości – wymówka czy prawdziwe kłopoty – Rymwid Solarczyk (psycholog, psychoterapeuta poznawczo behawioralny)

5.

10:45  – 11:15

FAS - trudności diagnostyczne i terapeutyczne - Agnieszka Domin (lekarz pediatra, endokrynolog)

6.

11:15 – 11:30

Przerwa

7.

11:30 – 12:30

Jak zachęcić do działania Dialog motywujący w rozmowie z nastolatkami- dr Konrad Ambroziak (dr nauk humanistycznych w zakresie filozofii, psychoterapeuta poznawczo behawioralny)

8.

12: 30 – 13:00

Objawy i znaczenie zaburzeń procesów integracji sensorycznej w rzeczywistości szkolnej - Katarzyna Orkisz (pedagog, terapeuta SI)

9.

13:00 – 13:30

Trudności w uczeniu się a trening słuchowy wzrokowy i motoryczny w Metodzie Warnkego Maciej Mazurkiewicz (Biomed, psycholog i konsultant)

10.

13:30 – 14:00

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna po zmianach – czyli co może zrobić szkoła – Dorota Dominik (Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 2 w Rzeszowie)

 


Prosimy o zgłoszenia do dnia 5.12.2017 r. (środa) - ilość miejsc ograniczona !!!

UWAGA!!! BRAK miejsc na konferencje!!! I ostatnie wolne miejsca na warsztaty!!

na adres mailowy: adhd-rzeszow@wp.pl lub tel. 665721148

lub przez formularz zgłoszeniowy (link na dole strony)

koszt konferencji to 50 zł (płatność przelewem na konto) koszt warsztatów to 200 zł

Nr konta 73 1240 1792 1111 0010 0561 0438

 

Dzień II

Warsztaty szkoleniowe
9 grudnia 2017

 

miejsce:  Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna Nr 2 w Rzeszowie


Warsztat I

„Odmowa chodzenia do szkoły”

 

Czas trwania: 10 h dydaktycznych

Koszt szkolenia: 200 zł

Osoba prowadząca: dr n. med. Artur Kołakowski

  • Specjalista psychiatra
  • Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży
  • Psychoterapeuta poznawczo – behawioralny
  • Certyfikat Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej (PTTTiB), certyfikat European Association of Cognitive Behavioural Therapy (EACBT)
  • Superwizor – dydaktyk PTTPiB

Pracuje z dziećmi i młodzieżą z problemami rozwojowymi, psychologicznymi i psychoterapeutycznymi, zarówno jako lekarz jak i psychoterapeuta, obecnie w tutejszym Ośrodku Poza Schematami. Specjalizuje się w diagnozie i leczeniu zaburzeń rozwojowych u dzieci i młodzieży oraz psychoterapii nastolatków oraz osób dorosłych. Od kilku lat pracuje także w nurcie psychoterapii schematu.Od wielu lat uczy prowadzenia terapii poznawczo – behawioralnej – obecnie w Centrum Psychoterapii Poznawczo – Behawioralnej oraz w Fundacji Rozwoju Psychiatrii i Psychoterapii.
Współautor między innymi następujących pozycji:

1.     Artur Kołakowski, Tomasz Wolańczyk, Agnieszka Pisula, Magdalena Skotnicka, Anita Bryńska: „ADHD – zespół nadpobudliwości psychoruchowej" – Przewodnik dla rodziców i wychowawców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2006.

2.     Artur Kołakowski, Agnieszka Pisula – Sposób na trudne dziecko, przyjazna terapia behawioralna – Niezbędnik dla rodziców, nauczycieli i terapeutów. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2011, ISBN 978-83-7489-203-2

3.     Artur Kołakowski (Redakcja Naukowa): Zaburzenia zachowania u dzieci. Teoria i praktyka. GWP Sopot 2013


Odmowa chodzenia do szkoły jest nie tyle rozpoznaniem, co konsekwencją innych problemów – zaburzeń lękowych, depresji, uzależnienia, zaburzeń zachowania. W przypadku 30 – 40 % dzieci i nastolatków odmawiających chodzenia do szkoły w trakcie konsultacji psychologicznej czy psychiatrycznej nie można postawić żadnego rozpoznania i wtedy, by zrozumieć dlaczego to zachowanie się utrzymuje koniecznej jest przeprowadzenie diagnozy problemowej, opartej na analizie ABC.

Warsztat jest podzielony na dwie części. W pierwszej zajmiemy się diagnozowaniem przyczyn odmowy chodzenia do szkoły i tworzenie planu terapeutycznego w zależności od postawionego rozpoznania. Inaczej będziemy bowiem pracowali z depresyjnym, a inaczej z lękowym, a jeszcze inaczej z wagarującym nastolatkiem.

W drugiej części omówimy podstawowe interwencje terapeutyczne w przypadku odmowy chodzenia do szkoły, w zależności od postawionej diagnozy oraz zaawansowania problemu. W tej części przewidziana jest duża ilość ćwiczeń warsztatowych.

Dla każdego uczestnika przewidziane są praktyczne materiały.

 


Warsztat II

„Jak zachęcić do działania? Czyli dialog motywujący w rozmowie z nastolatkami”

 

Czas trwania: 10 h dydaktycznych

Koszt szkolenia: 200 zł

Osoba prowadząca: dr Konrad Ambroziak

Doktor nauk humanistycznych w zakresie filozofii. Jest certyfikowanym terapeutą poznawczo-behawioralnym (nr certyfikatu 240) członkiem Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Polskiego Towarzystwa Terapii Motywującej. Doświadczenie w pracy z dziećmi  i młodzieżą zdobywał w Stowarzyszeniu Niezwykłe Dzieci — pracował jako koterapeuta dzieci i młodzieży z ADHD i zespołem Aspergera oraz prowadził grupy socjoterapeutyczne. Pracował w Zespole Ośrodków Wsparcia w Piastowie oraz Gminnym Ośrodku Pracy z Rodziną w Brwinowie. Od 2009 roku związany z Fundacją Dzieci Niczyje. Pracuje jako terapeuta w Centrum Pomocy Dzieciom „Mazowiecka".

Prowadzi terapię indywidualną młodzieży oraz młodych dorosłych, terapię par oraz terapię krzywdzonych dzieci i młodzieży (doznających przemocy seksualnej, fizycznej i emocjonalnej).



Dialog Motywujący jest metodą rozmowy służącą do wydobywania z rozmówcy jego wewnętrznej motywacji do wprowadzenia zmian w życiu. Opiera się na empatycznym rozumieniu perspektywy rozmówcy, szanowaniu i wzmacnianiu poczucia autonomii, wydobywaniu argumentów za wprowadzeniem zmiany od samego klienta.
Intensywne szkolenie to czterodniowy kurs, pozwalający zapoznać się z podstawowymi pojęciami Dialogu Motywującego, lepsze rozumienie motywacji, jako procesu. W trakcie warsztatu uczestnicy poznają podstawowe umiejętności pracy oraz nauczą się reagować na opór klienta. Duży nacisk zostanie położony na rozróżniania mowy zmiany oraz mowy podtrzymania oraz dowiedzą się, jak wspierać mowę zmiany.


Link do formularza zgłoszeniowego:
https://goo.gl/forms/oZYGjmePP13sA0HY2

 

wstecz
Edito CMS v2.2
Skuteczne pozycjonowanie
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z ADHD - Rzeszów ul. Dąbrowskiego 1/5A startwsteczdo góry