Czy nasz blog firmowy może wpłynąć na SEO? Pozyskanie klientów oraz ich zaufanie do naszej marki!

Wzrost znaczenia content marketingu spowodował, że obowiązkiem zaczęło być prowadzenie własnego bloga firmowego. Tego typu stron internetowych jest mnóstwo, natomiast mało kto zdaje sobie sprawę, jaką posiadają funkcję. Co możemy zyskać decydując się na taką opcję, ale też co powinniśmy zrobić, aby wykorzystać jej pełen potencjał?

Co wymaga od nas prowadzenie własnego bloga firmowego?

Jeśli pragniemy uzyskać efektywne działania SEO blog firmowy to jedno z najlepszych rozwiązań, a dodatkowo bardzo pomaga podczas promocji marki. To czego potrzebujemy, to jedynie własny komputer oraz ktoś, kto posiada tzw. lekkie pióro. Wcale nie ma konieczności wykorzystywania specjalistycznych narzędzi, a także dodatkowych pracowników. Bardzo istotna okazuje się być także cierpliwość, gdyż nie zauważymy natychmiastowych efektów, ponieważ te zwykle pojawiają się po pewnym czasie.

Wejście w dobre relacje z klientem

Dobrze prowadzony firmowy blog, staje się doskonała okazją na to, by przedstawić się swym odbiorcom i pokazać im, kto stoi za znanymi im produktami i logotypem a także, że jesteśmy kompetentnymi osobami. To sposób na otwarcie się wobec swych klientów i szansa na to, aby marka była dobrze odbierana. Jeśli na blogu pojawią się komentarze, warto na nie odpowiadać. Pokażemy użytkownikom, że liczymy się z ich opinią, ale też sama marka otrzyma swój głos. Każde polubienie oraz udostępnienie jest wyjątkowo cenne, gdyż to nie tylko wzrost zasięgu, ale też wskazówka dla nas, co interesuje naszego odbiorę. Jeśli sprawimy, że użytkownicy zapamiętają naszego bloga, o wiele chętniej do niego również wrócą.

Wpływ eksperckich wpisów, na skuteczne pozycjonowanie

Gdy nasze cele, zorientowane są przede wszystkim na sprzedaż usług i produktów, najczęściej to my posiadamy o nich największe wiedzę. Skorzystajmy z tego i dzielmy się informacji, np. w formie artykułów lub poradników, które wcale nie muszą konkretnie dotyczyć produktu, a np. branży. To dla odbiorcy znak, że jesteśmy ekspertami w danej dziedzinie i spokojnie można nam zaufać.

Mimo tego, że blog służy głównie do publikacji tekstów, opcji jest jednak znacznie więcej. Opłaca się wykorzystywać materiały wideo oraz infografiki, które zyskają kolejne „życie” w mediach społecznościowych. Tego typu treści, mają często potencjał aby rozpowszechniać się viralowo.

Jakie rodzaju artykuły powinniśmy publikować na blogu SEO?

Jako, że content marketing znaczy bardzo wiele, podstawowe dane na stronie zwykle nie wystarczą. Brak ruchu oraz publikowania nowych treści sprawi, że użytkownik nie będzie widział powodu, aby ponownie zajrzeć na stronę. W związku z tym, ciężko będzie nie tyle utrzymać uwagę, ale też na bieżąco informować użytkownika o nowych produktach, lub usługach.

Jeśli dana strona nie będzie nieustannie aktualizowana, będzie ona źle postrzegana przez Google, a zatem również ucierpi na tym pozycjonowanie bloga. Kiedy na witrynie ciągle publikuje się nowe treści, które interesują odbiorców i powodują ruch, oznacza to tylko, że ta dobrze się rozwija. To bardzo ważne, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google.

Blog SEO – optymalizacja oraz pozycjonowanie

Jeśli zależy nam na wzroście wyświetleń strony, należy poświęcić trochę czasu na prowadzenie bloga. Wartościowe i ciekawe treści na pewno w tym pomogą, a użytkownicy bardzo chętnie będą się nimi dzielić ze swoimi znajomymi. Udostępnienia na innych bloga oraz w mediach społecznościowych sprawiają, że pozyskujemy dodatkowe linki, które kierują na naszą stronę, a tym samym zwiększają ilość odwiedzających. Jeśli artykuł zostanie naprawdę porządnie napisany, może on generować nowe wejścia jeszcze długo po publikacje, a jednocześnie będzie też pozycjonował. Dodatkowo, należy regularnie aktualizować obecne tam informacji, kiedy te tylko tego wymagają.