Czy warto postawić na linki sponsorowane? Co możemy zyskać?

Sponsorowane linki to bardzo popularna metoda reklamowa. Może być w tekstowej formie, z linkiem do naszego serwisu, a pojawiają się one nad naturalnymi wynikami wyszukiwania, lub też na dole wyszukiwarki. System Google AdWords pozwala na wyświetlanie nie tylko tekstowych linków sponsorowanych, ale również graficznych reklam, materiałów wideo, czy też ze zdjęciami, a nawet reklam w ramach remarketingu, w aplikacjach, bądź w skrzynkach Gmail.

Linki sponsorowane i ich pozycja, zależy też od rankingu reklamy, co jest obliczane wtedy, gdy ma dojść do wyświetlenia reklamy. Sporo warunkuje tutaj też stawka, jakości reklamy oraz samej witryny.

Kampania linków sponsorowanych – dlaczego warto w nią zainwestować?

Natychmiastowe efekty

Prowadzenie kampanii AdWords niesie za sobą wiele korzyści. Na pewno możemy spodziewać się tego, że efekty uzyskamy bardzo szybko. Istotne jest zasilenie budżetu i odpowiednie uruchomienie kampanii. Jeśli zależy nam przede wszystkim na szybkich akcjach promocyjnych, bądź też jednorazowej kampanii, reklama Google AdWords będzie dobrym rozwiązaniem. Istotne jest także to, aby była ona wykonana przez specjalistę, gdyż to warunkuje jej skuteczność.

Opłata jedynie za kliknięcia

W kwestii linków sponsorowanych AdWords, istotna jest bardzo zasada – płacenia za kliknięcia. Niezależnie od tego, jak często pojawi się nasza reklama, zapocimy jedynie za same kliknięcia, które przekierują użytkownika na naszą witrynę. Kampanie Google AdWords dają możliwość skorzystania z bardzo atrakcyjnych finansowo warunków, a to klient może sam zadecydować o tym, jaki budżet przeznaczymy na swoją reklamę. Wszystko ogranicza się do ustalenia dziennego budżetu i na poszczególne kampanie, przy jednoczesnym dostosowaniu stawek pod dane słowa kluczowe. Jeżeli chodzi o budżet kampanii to bardzo elastyczna kwestia. Można go dowolnie zmieniać, co często wpływa też na samą siłę kampanii.

Stały monitoring wyników

Mamy możliwość tego, aby systematycznie obserwować efekty i wydatki, które są przez nas ponoszone. Możemy szybko dowiedzieć się tego, jaką cenę płacimy za kliknięcia pod konkretne frazy lub reklamy, ale też które działania podjęli internauci, zainteresowani naszą reklamą. Pozwala nam to na optymalizację kampanii, przy tym stawiać i inwestować w te działania, które niosą za sobą efekty.

Reklamy tworzone samodzielnie

Mamy możliwość samodzielnego tworzenia reklam, które dotyczą sponsorowanych linków AdWords. Osoba prowadząca kampanie jest odpowiedzialna za tworzenie listy kluczowych słów, ale też jest decyzyjna, jeżeli chodzi o treść, które wyświetla się w reklamie. Ważne jednak, aby wziąć tutaj pod uwagę wymogi, które stawia przed nami Google.

Zakup reklam tam, gdzie tylko zechcemy

Sporą zaletą linków sponsorowanych jest to, że możemy je bardzo często kierować dokładnie tam, gdzie zaplanujemy. To szansa na to, aby zwiększyć trafność naszych reklam, aby te docierały do osób, które są faktycznie zainteresowane naszymi produktami bądź usługami. Mamy możliwość wyboru nawet tego, w jakie dni i o jakich godzinach, a także z jaką częstotliwością na konkretnych urządzeniach, nasze reklamy będą się wyświetlać.