Masowa wysyłka SMS – na czym polega i dlaczego warto wprowadzić ją w swojej firmie?

Masowa wysyłka SMS to sposób na znaczne usprawnienie obsługi klienta w swojej firmie, przy jednoczesnym zadbaniu o jej wysoki poziom. Jak wykorzystać powiadomienia SMS w swojej firmie i dlaczego warto zdecydować się na tę opcję?

Masowa wysyłka SMS – co to takiego?

Żadna firma nie może prawidłowo funkcjonować bez sprawnie działającej obsługi klienta. Relacje z odbiorcami są ważne dla wizerunku marki, jej rozwoju i przyszłości, a zadbanie o szybkie rozwiązanie ich problemów pozwala firmie lepiej działać na co dzień. Masowa wysyłka SMS to narzędzie, które może znacznie usprawnić obsługę klienta, zapewniając przy tym jej bardzo wysoki poziom i dbając o dobre relacje z odbiorcami.

Usługa polega na wysyłaniu krótkich wiadomości tekstowych z pomocą bramki SMS – proces odbywa się przez Internet, dzięki czemu daje dużą swobodę, jeśli chodzi o miejsce i sposób działania firmy. Wiąże się też ze stosunkowo niskimi kosztami kontaktu z klientem, dlatego jest bardzo korzystną opcją dla każdego przedsiębiorstwa.

Osoba obsługująca bramkę SMS poprzez panel klienta lub API może w prosty sposób zarządzać bazą klientów, np. poprzez dodanie nazw kontaktów, które będą widoczne zamiast numerów telefonów. Może także wysyłać pojedynczo lub masowo wiadomości tekstowe na dowolne polskie numery telefonów. Dzięki narzędziu można w bardzo krótkim czasie przekazać wszystkim swoim klientom ważne informacje związane z działalnością firmy lub aktualnymi promocjami. Powiadomienia SMS umożliwiają także częściową automatyzację kontaktu z klientami, co przydaje się np. przy informowaniu odbiorców o potwierdzeniu rezerwacji usługi czy zmianie statusu zamówienia.

Dlaczego warto wprowadzić powiadomienia SMS w swojej firmie?

Masowa wysyłka SMS to rozwiązanie, dzięki któremu można znacznie usprawnić obsługę klienta – zwiększa się tym samym wydajność pracowników, co pozwala im zająć się wieloma dodatkowymi zadaniami. Jest świetnym dodatkiem do aktualnie prowadzonych działań w ramach kontaktu z klientem, a część z nich może z powodzeniem zastąpić jako opcja szybsza i prostsza do przeprowadzenia. Dzięki powiadomieniom SMS można zredukować ilość przeprowadzanych rozmów telefonicznych, które są zazwyczaj bardzo czasochłonne. Wiadomości tekstowe wysyłane na telefon mogą też częściowo zastąpić pocztę e-mail, która zazwyczaj jest od nich mniej skuteczna.

Korzystanie z bramki SMS wiąże się też z korzyściami wizerunkowymi. Odbiorcy zazwyczaj bardzo dobrze reagują na SMS-y ze względu na ich krótką i niezobowiązującą formę. Wiadomości tekstowe można otworzyć w dowolnym czasie, a ich przeczytanie zajmuje tylko chwilę. Mogą być również bardzo przydatne ze względu na możliwość ich ponownego otworzenia, jeśli tylko zajdzie taka potrzeba.

Klienci doceniają przekazywanie im ważnych informacji za pomocą SMS-ów, dzięki temu bowiem mają szybki dostęp do interesujących ich wiadomości. Czują także, że firma dba o ich komfort i pozytywne relacje, dzięki czemu bardziej jej ufają.

Jak można wykorzystać masową wysyłkę SMS do kontaktu z klientami?

Wysyłka SMS z pomocą bramki internetowej to opcja, która może sprawdzić się w dowolnej firmie. Jest bowiem bardzo elastyczna – w krótkich wiadomościach tekstowych można zawrzeć wiele ważnych informacji w skondensowanej formie, dostosowując je do potrzeb i celów swojej marki.

Firmy wykorzystują powiadomienia SMS w wielu celach: jest to świetny sposób na informowanie o aktualnych promocjach lub przekazywanie kodów rabatowych. Sprawdza się także jako potwierdzenie rezerwacji usługi czy forma przypomnienia o zbliżającym się spotkaniu. Można wykorzystać je także do przekazania ważnych kodów, które są potrzebne np. do zatwierdzenia transakcji w przypadku banków lub odbioru przesyłki w przypadku paczkomatów. Umożliwiają wysyłanie wiadomości specjalnych, np. powitalnych czy urodzinowych. Mogą też służyć za podsumowanie najważniejszych ustaleń wcześniejszych rozmów telefonicznych.

Zastosowań jest mnóstwo, dlatego niezależnie od branży czy wielkości firmy, jest to rozwiązanie, które z pewnością świetnie się sprawdzi przy codziennej obsłudze klienta.