Polycom i nie tylko – jak wybrać odpowiedni telefon konferencyjny?

Za pomocą telefonu konferencyjnego możliwe jest prowadzenie biznesowych spotkań, bez względu na lokalizacje. To rozwiązanie, które jest bardzo wygodne i pozwala nam zaoszczędzić. Na co jednak zwrócić uwagę, kiedy musimy wybrać tego typu urządzenie?

Telefon konferencyjny Polycom, czyli rozwiązanie dla biznesu

Nowoczesny telefon konferencyjny Polycom, umożliwia firmie rezygnację z organizowania służbowych wyjazdów, a to oczywiście przekłada się na mniejsze koszty, a także ma dobry wpływ na środowisko naturalne. Telekonferencja nie może odbyć się jednak, jeśli nie będziemy posiadać urządzenia gwarantującego wysoką jakość dźwięku w trakcie połączenia i to podczas kontaktu większej liczby osób w tym samym czasie.

Warto dodać, że są to urządzenia, które różnią się od klasycznych biznesowych telefonów. Te nie posiadają popularnej słuchawki, a wyposażone są w specjalne mikrofony oraz głośniki, których zasięg ma zakres 360 stopni. Tym samym, w rozmowie mogą brać udział wszyscy, którzy znajdują się w danym pomieszczeniu. Rynek bogaty jest w mnóstwo modeli tego typu sprzętów, dlatego opłaca się wiedzieć, na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę, aby spełniały one nasze oczekiwania w trakcie telekonferencji.

Jakiej wielkości jest pomieszczenie, w którym telefon będzie użytkowany?

Zanim w ogóle będziemy rozglądać się za odpowiednim sprzętem, musimy podjąć decyzję, gdzie będziemy prowadzić wideokonferencje. Jeśli mamy co do tego wątpliwości i bardziej skłaniamy się do wyjścia, w którym urządzenie będzie musiało być mobilne, powinniśmy rozważyć zakup modelu bezprzewodowego.

Telefony konferencyjne, a zatem także te od Polycom, w zależności od danego modelu, będą charakteryzować się konkretnym zasięgiem. Ten określa, jak daleko od urządzenia powinni znajdować się uczestnicy, którzy zamierzają czynnie uczestniczyć w rozmowie. Jeśli mowa o małych pomieszczeniach, w zupełności wystarczy nam sprzęt, którego zasięg sięga od 2 do 4 metrów. W większych salach sprawdzą się biznesowe telefony, wyłapujące głos z większej odległości. Warto pamiętać, że w wielu modelach będziemy mieli szansę na zwiększenie zasięgu w razie takiej konieczności, a wszystko to za pomocą dodatkowych mikrofonów i głośników. Tym samym, będziemy w stanie wyposażyć nawet te największe biznesowe pomieszczenia.

Liczba osób, jakie mają uczestniczyć w telekonferencji

To, jaki zasięg powinien mieć nasz telefon konferencyjny, jest też ściśle związane z tym, jaka ilość osób może jednocześnie brać udział w rozmowie. Każdy model jest dostosowywany do tego, aby móc obsługiwać konkretną liczbę uczestników, a zwykle to od kilku do nawet kilkudziesięciu osób. Jeśli nawet możliwości naszego urządzenia okażą się ograniczone w konkretnej sytuacji, z pewnością pomogą nam dodatkowe mikrofony oraz głośniki. W wypadku mniejszych konferencji do około sześciu osób, zamiast tego urządzenia możemy śmiało użyć zestawu głośnomówiącego, który połączymy ze ze smartfonem przy użyciu technologii Bluetooth. Jeśli mowa o dużych wydarzeniach biznesowych, zdecydowanie polecamy telefony konferencyjne marki Polycom.

Typ podłączenia do sieci

Bardzo istotne w wypadku telefonów konferencyjnych jest to, że są one dostępne w wielu różnych wersjach, dlatego będą mogły być dostosowane do odmiennych typów infrastruktury technicznej. Wszystko to powoduje, że nie będziemy mieli większego problemu, aby wybrać odpowiedni model.  Te biznesowe spotkamy w trzech głównych wersjach, a są to:

– telefony analogowe – wszystkie te, które wykorzystują standardową i znaną nam wszystkim sieć telefoniczną.

– Telefony IP – są to modele telefonów korzystające z sieci VoIP, czyli Voice over Internet Protcol. Jest to połączenie za pośrednictwem sieci internetowej.

– Telefony, które obsługują sieć GSM. To wszystkie pozostałe modele, które posiadają wejście na kartę SIM.

Z uwagi na bardzo dużą różnorodność i ogromne możliwości wyboru, z pewnością odnajdziemy takie urządzenie, które w pełni zaspokoi nasze oczekiwania.