Wtorek, 26 Września 2017, Ilość odwiedzin:
Aktualności Zarząd 1% podatku Kontakt Wszystko o ADHD Projekty Zapytania ofertowe Konferencje Galerie Terapie dla dzieci Biofeedback Halliwick Integracja Sensoryczna Warsztaty dla dobrych rodziców Szkolenia Rekomendujemy Wspierają nas Przyjaciel Tygryska Do sponsorów Polityka Plików Cookies. Prasa o ADHD
mecenat

 

   

 


 

 

 

 

współpraca
Biofeedback

Terapia Biofeedback


Co to jest EEG Biofeedback?

EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo). Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu pacjent wie, kiedy jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu i tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.

Dla kogo? - wskazania

  • problemy z pamięcią i koncentracją,
  • problemy z planowaniem i skupieniem,
  • mała odporność na stres,
  • padaczka,
  • zaburzenia samooceny, depresja, zaburzenia lękowe,
  • w terapii tików i zespołu Touretta,
  • w zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia, anoreksja),

Wskazania dla dzieci:

  • zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi,
  • poprawa szybkości uczenia się,
  • nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD),
  • problemy szkolne,
  • dysleksja, dysortografia,
  • trema, reakcje stresowe, agresja,
  • chęć poprawy wyników w dziedzinach wymagających koncentracji (sport, muzyka).

Jak to działa?


Trening odbywa się poprzez interaktywną współpracę z komputerem. Dzięki temu pacjent świadomie reaguje na zadania stawiane przez terapeutę. Terapia jest niezwykle efektywna, a przy tym przyjemna. Dzieci mogą wybierać formę prezentacji sygnału: może to być gra, animacja lub ulubiona bajka DVD; dorośli korzystają z profesjonalnych wykresów, wizualizacji oraz filmów relaksacyjnych.

Jak długo trzeba trenować?

Najlepsze efekty uzyskuje się trenując 2-3 razy w tygodniu. Minimalna ilość to 1 raz w tygodniu. W niektórych przypadkach konieczny jest codzienny trening.


Treningi można podzielić na:

Krótkoterminowe ok. 10-15 spotkań

Dla osób zdrowych w celu usprawniania pracy mózgu, tzw. Fitness dla mózgu, Menadżerowie, sportowcy, maturzyści, studenci.


Treningi wymagające systematycznej pracy przez ok. 40-60 sesji

ADHD, dysleksja. W przypadku ADHD poprawę można uzyskać już po ok. 20 spotkaniach, lecz aby efekty były trwałe konieczne jest 40-60 spotkań

Edito CMS v2.2
Skuteczne pozycjonowanie
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z ADHD - Rzeszów ul. Dąbrowskiego 1/5A startwsteczdo góry