Sobota, 18 Listopada 2017, Ilość odwiedzin:
Aktualności Zarząd 1% podatku Kontakt Wszystko o ADHD Projekty Zapytania ofertowe Konferencje Galerie Terapie dla dzieci Biofeedback Halliwick Integracja Sensoryczna Warsztaty dla dobrych rodziców Szkolenia Rekomendujemy Wspierają nas Przyjaciel Tygryska Do sponsorów Polityka Plików Cookies. Prasa o ADHD
mecenat

 

   

 


 

 

 

 

współpraca
Integracja Sensoryczna

Terapia Intrgracji Sensorycznej


Od kilku lat w całej Polsce rośnie zainteresowanie metodą integracji sensorycznej. U większości ludzi integracja sensoryczna zachodzi automatycznie, dlatego jesteśmy skłonni przyjmować ją za coś bardzo oczywistego. Jak wiec wytłumaczyć problemy z nauką, wolne tempo przyswajania wiedzy, nieadekwatne reakcje na różnego rodzaju bodźce,  wśród dzieci uznanych za zdrowe oraz wychowujące się w pozytywnym otoczeniu? Problemy tego typu nadal dość trudno zdefiniować i jasno określić ich przyczynę, mimo iż występują u dzieci na całym świecie.

Twórcą teorii integracji sensorycznej jest dr Jane Ayres (1920–1989), psycholog, terapeuta i pracownik naukowy Uniwersytetu Kalifornijskiego w USA. W latach 60-tych XX wieku sformułowała hipotezy wskazujące na związki procesów integracji sensorycznej z procesami uczenia się.

Informacje docierające do mózgu są sortowane, identyfikowane i łączone w jedną spójną całość, dzięki czemu powstaje obraz otaczającej nas rzeczywistości. Proces organizowania wrażeń odbieranych przez zmysły nazywamy integracją sensoryczną.


Nasz mózg, otrzymując informacje ze zmysłów takich jak: wzrok, słuch, dotyk, równowaga, czucie ruchu-kinestezja, dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz porównuje i dopasowuje je do wcześniejszych doświadczeń. Równowaga w odbiorze i przetwarzaniu  informacji zmysłowych jest bardzo ważna w rozwoju człowieka. Każdy z nas jest odrębną istotą, wszystkie nasze zmysły w połączeniu ze stanem rozwoju, możliwościami ciała jak i umysłu są niepowtarzalne. Integracja sensoryczna to nieustający proces organizowania dostarczanych do naszego mózgu wrażeń, na podstawie którego powstają odpowiednie do sytuacji adaptacyjne reakcje organizmu.  Pozwala nam „ułożyć” pojedyncze bodźce w jedna spójną całość, dzięki czemu nasze ciało będzie mogło dostosować się do wymogów otoczenia.


Źródło: Orkisz K., Zaburzenia sensoryczne w publikacji: Jerzak M. "Zaburzenia psychiczne i rozwojowe dzieci a szkolna rzeczywistość" PWN 2016.


Stowarzyszenie Na Rzecz Dzieci z Nadpobudliwością Psychoruchową w Rzeszowie posiada w pełni wyposażoną salę do zajęć metodą Integracji Sensorycznej.

Codziennie zajęcia prowadzą certyfikowani  terapeuci SI w godzinach dostosowanych indywidualnie dla dziecka (również w weekendy).

W sali integracji sensorycznej zajęcia prowadzą terapeuci:

  • Katarzyna Orkisz - nr tel. 665 721 148 (diagnoza i terapia)
  • Justyna Podgórska-Bednarz - nr tel. 505 936 884 (diagnoza i terapia)
  • Maria Piątek - nr tel. 604 663 518 (terapia)


Edito CMS v2.2
Skuteczne pozycjonowanie
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci z ADHD - Rzeszów ul. Dąbrowskiego 1/5A startwsteczdo góry